Cercetătorii au dezvoltat un model de Inteligență Artificială (AI) care poate genera întrebări de evaluare pentru cursurile online și au constatat că AI-ul este similar cu omul.
Noua Inteligență Artificială se numește QUADL și face două lucruri: identifică termenii și ideile cheie din textele de instruire și apoi creează întrebări care se concentrează pe acești termeni și idei.
„I-am oferit lui QUADL conținutul cursurilor și obiectivele de învățare pentru curriculum, iar QUADL poate dezvolta apoi întrebări care îi ajută pe elevi să atingă aceste obiective de învățare”, spune Noboru Matsuda, profesor asociat de informatică la North Carolina State University (SUA) și coautor al lucrării.
„Oamenii sunt buni la dezvoltarea cursurilor, dar în interviurile cu instructori și dezvoltatori de cursuri, am constatat că deseori le este greu să dezvolte întrebări care sunt eficiente în evaluarea progresului elevilor în ceea ce privește obiectivele de învățare pentru acele cursuri”, spune Machi Shimmei, doctorandă la NC State.
„Studiul nostru sugerează că QUADL poate fi un instrument util pentru instructori și dezvoltatori de cursuri”, adaugă ea.
Pentru a testa performanța lui QUADL, cercetătorii au folosit cursuri online existente, numite Open Learning Initiative (OLI). Cercetătorii au recrutat cinci instructori care folosesc OLI pentru cursurile lor și le-au cerut să evalueze o listă lungă de întrebări.
Unele dintre întrebări au fost generate de QUADL; unele au fost generate de modelul Info-HCVAE, cel mai performant AI generator de întrebări din prezent; iar unele dintre întrebări erau deja utilizate în cursurile OLI. Participanților la studiu nu li s-a spus de unde provin întrebările și li s-a cerut să evalueze valoarea pedagogică a fiecărei întrebări, scrie Tech Xplore.
„Scorurile de valoare pedagogică acordate întrebărilor generate de QUADL au fost în esență identice cu scorurile de valoare pe care instructorii le-au dat întrebărilor scrise de oameni pentru a fi utilizate în OLI. Întrebările generate de Info-HCVAE au primit scoruri mai mici de la instructori”, spune Shimmei. Așadar, Inteligența Artificială este similară cu omul din acest punct de vedere.
Cercetătorii plănuiesc acum studii de licență la clasă care le vor cere instructorilor să folosească întrebările generate de QUADL pentru a vedea cum vor influența acestea învățarea, dacă va fi cazul.
„Această lucrare viitoare ar trebui să închidă bucla pentru această tehnologie. În mod ipotetic, QUADL va funcționa. Acum trebuie să vedem dacă va funcționa cu adevărat în practică”, spune Matsuda.
QUADL face parte dintr-o suită mai mare de tehnologii AI dezvoltate de Matsuda și colaboratorii săi, numită PASTEL. Toate tehnologiile PASTEL sunt concepute pentru a facilita dezvoltarea cursurilor educaționale.
„Aceste tehnologii se ocupă de totul, de la generarea de întrebări, care este rolul lui QUADL, până la funcțiile de asigurare a calității utilizate pentru a evalua cât de eficient este fiecare element al cursului în a-i ajuta pe studenți să învețe”, spune Matsuda.
„Căutăm atât parteneri de cercetare care să ne ajute să dezvoltăm aceste tehnologii AI generative, cât și parteneri care sunt educatori interesați să folosească aceste instrumente AI în cursurile lor”, a conchis Matsuda.
Lucrarea va fi prezentată la cea de-a 24-a Conferință Internațională privind Inteligența Artificială în Educație (AIED 2023), care va avea loc în perioada 3-7 iulie în Tokyo, Japonia.
Tot mai multe site-uri de știri folosesc chatboți AI pentru a crea conținut îndoielnic
O nouă metodă de producere a hologramelor ar putea îmbunătăți realitatea virtuală
Un program de Inteligență Artificială încearcă în aceste momente să distrugă lumea
O studentă a folosit ChatGPT pentru a contesta o amendă de parcare